علم اعصاب میگه: بدن و ذهن شما، فقط با تمرکز بر این یک چیز، قویتر میشه

همه میدونیم که ذهن سالم در بدن سالم است، برای همینه که پزشکان توصیه میکنن تا به غذای سالم و ورزش بیشتر اهمیت بدیم.

با این وجود، دانشمندان علوم اعصاب یک روش دیگه رو پیشنهاد میدن، دلیلش اینه که اون ها میدونن که حفظ و پایداری روش زندگی مبتنی بر فیزیک بدن (مثل رژیم غذایی و ورزش) کار خیلی سختیه.

اون ها میگن که باید از ذهن شروع کرد.

و اون ها یک ذهنیت / فکر رو شناسایی کردن که وقتی به صورت منظم روش تمرکز میشه، احتمال بالایی داره که ذهن و بدن شما رو در جهت رشد و تعالی بندازه.

اون فکر چیه؟ “شکر گزاری”

 

1- شکرگزاری باعث میشه شما بیشتر بخواین که ورزش کنین

بر اساس گزارش ژورنال شخصیت و روانشناسی اجتماعی، افرادی که شکرگزارند، “کمتر از بیماری ها شکایت کردن، زمان بیشتری رو ورزش کردن و علایم کمتری از بیماری های فیزیکی داشتن.”

2- شکرگزاری استرس شما رو کمتر میکنه

بر اساس تحقیقی منتشر شده در مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی، تشویق به قدردانی کردن و دیگر احساسات مثبت، هورمون های استرس کمتری رو در بدن نشون دادن، بخصوص 23 درصد کاهش Cortisol و 100 درصد افزایش DHEA/DHEAS مشاهده شده.

3- شکرگزاری کیفیت خواب شما رو بیشتر میکنه

بر اساس تحقیقی که در دانشگاه منچستر انجام شده و نتایجش در ژورنال تحقیقات روانی منتشر شده، توجه و تمرکز منظم بر شکرگزاری و قدردانی، کیفیت خواب رو افزایش میده و نتیجتا ساعات خواب رو هم بیشتر میکنه.

4- شکرگزاری سلامتی احساسی شما رو بیشتر میکنه

بر اساس تحقیقات منتشر شده در ژورنال تحقیقات شخصیتی، شکرگزاری منجر به کاهش افسردگی و افزایش حمایت اجتماعی میشه، و میل شما به خودکشی رو کمتر میکنه!

5- شکرگزاری قلب شما رو قویتر و سالمتر میکنه

بر اساس تحقیق انجام شده در بیمارستان عمومی ماساچوست، وجود شکرگزاری در یک بیمار، “ممکنه که مستقلا، منجر به سلامت بیشتر قلب و عروق بشه”.

بقیه تحقیقات نشون میدن که قدردانی، فعالیت فیزیکی رو افزایش میده، نتیجتا هم التهابات کمتر میشن و هم روند سلامتی بیماران قلبی رو سرعت میده.

6- شکرگزاری شما رو به یک رهبر موثر تری تبدیل میکنه

بر اساس تحقیق انجام شده در وارتون، رهبران شکرگزار، “به کارمندان انگیزه بیشتری برای خلاق بودن دادن، چون وقتی کارمندان حس کنند که براشون ارزش قائلند، راضیت شغلی بالاتری دارن، و بهترین تلاششون رو برای بدست آوردن اهداف شرکت انجام میدن”.

 

پس بیایید شکرگزار باشیم!

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.